ÚTVONAL

traseu

2016-ban a verseny megnyit egy rendezvénysorozatot amit a Világos (Șiria) községben rendeznek meg . Ebben az évben, az  Arad Bike Race kezdödik 2016 szeptember 10-én, három kerékpáros versennyel:  Race, Marathon, Elite és az  MTB Kids,  és véget ér egy futóversennyel szeptember 11-én, Electric Maraton ( www.electricmaraton.ro )

Race: távolság - 33 km / szintkülömbség  - 860 m / nehézségi szint  - 3/5 / térkép (kattintson)

Curbe de nivel race

Maraton/Elite:  távolság - 52 km / szintkülömbség  - 1240 m / nehézségi szint  - 3/5 /térkép (kattintson)

Curbe de nivel maraton

A Race, Marathon és Elite  útvonala  Világos (Șiria) központjából indul, lassú  starttal a  megyei úton  (kb. 500 m), majd  kovetkezik 4 km  emelkedő (szint külombség  kb. 350 m)  a vár felé, aszfalton . Onnan, a Feredő (Feredeu) kolostorhoz (kék kereszt + fehér nyilak - jelek  a fákon  és a jelzőszalag ) átmegy az erdőn egy viszonylag  könnyu  útvonalon, földes , kavicsos , gyökéres , körülbelül 4,5 km-ren keresztül. A 7-es  Km –nél van az   az első ellenőrző  és  folyadékpótlási pont. Innen tovább a jelőlt ótvanalon folytatjük , amíg a gerincre erünk  (piros szalag ), ahhonan  balra fordulunk a kereszteződésig a Highiș  csúcs felé.Ezen a  részen a nehézségi fok  könnyű / közepes, rövíd kapaszkkodókal és , lejtőkkel , ami néha meredekek , és  figyelmet igényelnek a résztvevők részéről. Folytatjuk az utat, a sárga pontal jelzett kereszteződésig, ami  levezet minket Kaszoja  (Căsoaia)  felé  , ahol balra fordulunk.

Kaszoja  (Căsoaia)   melett haladunk , és kijutunk egy sík területre, ahol a talaj  vegyes, azaz füvön és  földön  kerekezünk  tovabb, mintegy 2-3 km-t, gyakorlatilag  az  Agrişu Mare   falu mögött  , ahol megtaláljük  a második ellenőrzési és folyadékpótlási pontot. Innen tovább egy  kavicsos út vezet minket, az erdő felé, ahol újra élvezni  fogjük  az árnyékot, és nagyon kellemes és változatos lesz az útvonal.  Azután átkeltünk egy kis folyócskán ,  köves talajon , ami változatossá teszi  számunkra az utat . Ez az egész  rész Agrişu  Mare –tól  a völgyig   , könnyű és gyors, kevés  szintkülömbséggel.

Itt kezdődik a móka, a végén.  Következik egy  push-bike  terület, mintegy 120-150 méter , 25% -os emelkedő , egészen a   vár- Feredeu út kereszteződésíg - azaz pontosan az első ellenőrzőponthoz érünk. Innen a 33 km-es verseny resztvevői lefordúlnak  jobbra  és még  7 km van amig  a célba érnek ( finish).

Az 52 km-es hosszabb útvonalú verseny resztvevői  lefordúlnak balra, majd megismétlik ezt a 19 km-es  hurkot  és utána  irány a finish-hez .

A kiválasztott útvonal egyesíti a különböző talajtípusokat, eltérő nehézségi fokozatokkal ,ugyannakor  azoknak is megfelel , akik nem rendelkeznek  magas szintű felkészültséggel.

Úgy gondoljük , hogy  helyesen  választottunk , de szeretnénk ha  eszt megosztaná  velünk,  a verseny  után, vagy miután a  proba kőrt megtettük, amely a tervek szerint a  2016.08.27-én,  11 órakor lesz ,  indulás a   Központi Parkbol,  vagyis a start zona.